luns, 25 de maio de 2020

"Dinner time"

Good morning boys and girls!
It's time for a story. "Dinner Time"
In this story Sue and Jay are hungry and dad prepares dinner for them.
¿Os acordáis de esta "story" que escuchamos y representamos en clase?
"Dad" prepara una tortilla (an omelette) deliciosa para cenar pero finalmente no se la pueden comer.
Bueno alguien se la come: "Tiger".


Do you remember the story now?
It's a funny story!
¿Os acordáis que tod@s queríais ser Tiger cuando la representamos en clase?.
Can you name the food in the story?
Say it with me: potatoes, tomatoes, lettuce, carrots, mushrooms, broccoli, cheese, ham, eggs, chichen,  pizza and sausages.

Do you remember the song "Ten Fat Sausages"?
Let's sing!



Can you tell me the food you like?.
I like....


I like chicken, potatoes and peas
Can you tell me the food you don't like?
I don't like....

I don't like kebbab
Can you tell me the food you love?
I love...
I love cherries, lettuce and tomatoes.


And now it's time to cook.
Be careful in the kitchen and preparing food.
Tened cuidado en la cocina y preparando comida

Never to cook without permission or an adult present.
Nunca cocinéis sin permiso o sin que un adulto esté presente.




Ask you parents to help you to prepare an omelette. Your favourite omelette.
It can be a cheese omelette, or a bacon omelette, or a tuna omelette, or  a  ... omelette!
Pedidle a vuestros padres que os ayuden a hacer una tortilla, vuestra tortilla favorita
Puede ser una tortilla de queso, o una tortilla de bacon, o una tortilla de atún,
o una tortilla de ...


You can take photos while you are cooking and send them to me.
Podéis haceros fotos mientras cocináis y mandármelas, si me enviáis suficientes prepararé un vídeo, con ellas, que luego os enviaré.
¡Qué aproveche!
Enjoy your meal!

How are you today? Esta semana vamos a repasar: - los nombres de los juguetes que habéis aprendido. - la expresión:  " made of &q...